Opret Log ind
electronic var én placering fra top 5
electronic har indtaget en flot 6. plads på HLTVs top 20 liste.
Skrevet af: mad0    15. januar 2020 20:45      

Det blev ikke til mange mesterskaber i 2019, men electronic var stabil gennem hele året.

For andet år i streg har den russiske spiller fra Natus Vincere, electronic, formået at spille sig til en plads på den eftertragtede top 20 liste. Sidste år blev det til en fjerdeplads, men han må nøjes med én placering udenfor top 5 på årets liste.

Tilbage i november 2017 sluttede electronic sig til Natus Vincere, da han sagde pænt farvel til FlipSid3. Siden da har han været med til at hente seks pokaler til Na'Vi, hvoraf kun en af dem blev hentet i 2019.

electronic var suveræn i flere statistiske kategorier, da han blandt andet var spilleren med den fjerde bedste på rating, samt spilleren med tredje mest skade pr. runde. Han imponerede også i katergorien "CT-site rating" med 1.27 k/d.

Det blev til ingen MVP-medaljer for electronic i 2019, men spilleren formåede at indtage tre EVPs.

Sådan er pladserne fordelt indtil videre:

  1. Annonceres den 20. januar
  2. Annonceres den 20. januar
  3. Annonceres den 18. januar
  4. Annonceres den 17. januar
  5. Annonceres den 16. januar
  6. ru electronic
  7. ca NAF
  8. us Brehze
  9. ca Twistzz
  10. ee ropz
  11. ba NiKo
  12. tr woxic
  13. fi sergej
  14. dk Xyp9x
  15. au jks
  16. dk dupreeh
  17. se KRIMZ
  18. bg CeRq
  19. se Brollan
  20. us Ethan

I morgen løftes sløret for 2019's 5. bedste spiller, og sådan fortsætter det frem til og med den 18. januar, hvor nummer tre kåres. Derefter er der lige en dags pause, mens både nummer et og to kåres den 20. januar.

#1 Lemmy
2020-01-15 20:51
Synes Electronic har været meget up and down det her år. Generelt har det været et up and down år for NaVi. Så måske har det noget at sige, at det tager lidt væk fra Electronic, at han ikke har vundet så meget..



Dog er det fortjent, stadig rigtig tæt!
#2 xone
2020-01-15 20:52
Vanvittigt at have 2 spillere i top6, og stadig have haft et ordenlig skuffende år.
#6 yez
2020-01-15 21:47
svært at skulle slæbe Zeus i guess
#7 foli
2020-01-15 21:50
Zeus har måske ikke den bedste rating personligt, men han er fandeme en dygtig mand.
#3 SEBM1337
2020-01-15 21:11
Synes virkelig han er svingende, men en 1.22 rating lyver vel ikke i guess
#4 Fxrtune
2020-01-15 21:18
Hvilken electronic har du kigget på?
#9 SEBM1337
2020-01-15 22:43
Tror min mening om ham er meget påvirket af navis svingende resultater
#5 sirr
2020-01-15 21:46
Glæder mig til at se hvem der ender #4 og #5 - gætter på magisk får en flot 5. plads, men man kan vel håbe han overrasker og ender 4'er 👍
#8 RAVN
2020-01-15 21:59
Magisk
Simple
Elige
Device
Zywoo

Selvom jeg sagtens kunne unde magisk en 4 plads. Men bliver da spændende at se de næste par dage, hvem der ender hvor.
#10 Phoey
2020-01-16 00:24
Tror du virkelig at EliGe ender over S1mple? Kan se kriterierne for det. Men med de kriterier ser jeg også Device over ZywOo.

Ellers tænker jeg Magisk, EliGe, S1mple, Device og ZywOo på første
#11 RAVN
2020-01-16 06:27
Nej, i bund og grund, tror jeg nok også mere på den rækkefølge du har sat op, men i min optik burde simple ikke være på en 3 plads i år og synes helt klart at elige fortjener den. Men det er jo bare hvordan jeg ser det - uden at kigge på alle de stats som de kigger på.
#12 JawBreaker
2020-01-16 10:10
Hvordan kan du have ZywOo på første pladsen? Det svar til at give Messi Ballon'D'or for at have smadret alle sønder og sammen i Superligaen for FCK..
#13 exigo
2020-01-16 10:49
Kunne ikke have sagt det bedre :D
Han har haft 1-2 Tier 1 events hvor han var hjernedød men synes virkelig resten er meget meh.. som du selv skriver, mod tier2-3 hold hvor Astralis Liguid eller EG osv ikke er med.
#16 Phoey
2020-01-16 14:01
Personligt synes jeg Device er bedst. Men HLTV's stats kalkulation er udelukkende baseret på stats. Sjovt nok. Det er den som udgør størstedelen af din placering på listen, ellers havde S1mple jo ikke været i nærheden i år.
#18 exigo
2020-01-16 14:35
Du har ret desværre. Men de tager ikke i betragtning hvad hold de spiller imod og hva turneringer, og hvor meget man har vundet, hvornår man ryger ud i en turnering, gruppe eller semis eller taber finale etc. Men ja stats er selvfølgeligt den store faktor hvilket også er fair, men man skal altid se igennem hvem det er imod imo. Og hvor langt i man kommer i selve tuneringen osv. Det er sikkert noget lort at sidde kigge igennem på alle 20 spillere.

ZywoO er hjernedød og har også gode stats imod top10hold i verden på lan slet ikke det, men de sidste mange turneringer han har været en del af er de stats lige lovlig overfladisk. Da de ofte er røget ud i grupperne hvor de har mød de lidt ringere hold og derved fået bedre stats. Sådan nogle ting som det tager de ikke i betragtning på HLTV (i think)
#21 Phoey
2020-01-16 14:45
Delvist enig. ZywOo som nr. 1 kan sagtens argumenteres for.
Men forhelvede hvor må det være stramt at være Gla1ve, som bare gør sit job på aller højeste niveau, og måske er den vigtigste spiller i noget setup på et CS hold nogensinde, og stadig ikke ramme top 20. Eller Xyp9x som uden tvivl er den bedste spiller i hans rolle, og så blive placeret så langt nede på listen.

Konverterede man denne model til fodbold, ville topscoreren blive verdens bedste hvert år, med 0% chance for en forsvarsspiller eller en målmand at blive kåret, som verdens bedste spiller.

CS er ikke så sort og hvidt som mange ser på det. Der er roller som skal tages ind til konklusion. Men det kan en computer jo ikke regne på. Desværre.
#25 exigo
2020-01-16 15:09
Altså det ikke fordi jeg vil starte 3 verdenskrig hvis ZywOo bliver nr. 1 det ville jeg være helt okay med, men mener personligt Device skal have den iår og håber han napper den.

Dog er jeg fuldstændig enig i hvad du siger både med glaive og Xyp9x især Glaive.
Det er blevet mere respektabelt er være IGL og folk forstår det bedre nu, hva det kræver og at det ikke bare lige er rush A eller B og det fedt at se. Men det er stadig mega undervurderet og det eneste folk vil kigge på hvis Fx Astralis taber er statsene på glaive og se okay han havde -19 okay det derfor de taber?erh nej...
Det er lidt sørgeligt roller ikke bliver taget i betragtning på en måde eller man har noget der gør det på en eller anden måde fordi xyp9x bliver seriøst overset gang på gang pga hans stats ikke er Simples eller ZywOs eller Devices for den sags skyld.
#19 MichaelJ
2020-01-16 14:36
Det passer så ik helt. Zywoo er også den med bedste ratings i top 5 og 10. Elendig sammenligning.
Hans situation er den samme som S1mple's sidste år. Han har spillet på et til tider ringe Vitality, men har domineret alle han er rendt ind i.

Folk må forstå, at dette er en individuel pris. At Astralis har præsteret bedre end alle andre som hold, gør ikke device til den bedste. Zywoo har domineret spillet i 19, og har gjort ting ingen andre har gjort. Derudover topper han næsten alle stats, på trods af, at han tit går først ind i duellerne.
Det skal lige siges, at af top 10 kampe har zywoo flest af ham, device og s1mple.
og af top 5 kampe har han et par af 20 kampe mindre end dev1ce men er derimod også på en 1.29 rating hvor device er 1.19
#14 MickYY
2020-01-16 12:48
Nu spørger jeg måske dumt.. Men de her top20 er det kun på stats? Eller også det som den enkle spiller har vundet af tuneringer?
#15 zyh
2020-01-16 12:49
Det virker virkelig til at det er stats alene denne gang, synes virkelig det er en mærkelig top20 indtil videre.
#20 Phoey
2020-01-16 14:39
Det var rene stats sidste år. I år har været MEGET bedre.
#22 zyh
2020-01-16 14:45
Jeg ved det sgu ikke, min Top20 kunne ikke være længere ved siden af ser det ud til. Det er godt det ikke er mig der står for de rankings :D
#23 Phoey
2020-01-16 14:46
Det lyder umiddelbart meget heldigt ja! For der er sgu ikke mange ting, som burde ændres på her.
#24 zyh
2020-01-16 14:53
Er jeg helt ved siden af, når jeg mener at glaive som IGL burde være i Top20? Jeg ved godt det for det meste er bygget op på individuelle præstationer, men at lave de ting som den mand har gjort som IGL er jo intet mindre end genialt.
#27 Phoey
2020-01-16 16:52
Nu var han jo også tæt på. I min optik er han da en top 20 spiller. Men synes at alle i dette års top 20 kan argumentere for deres pladser.
#17 Hojer
2020-01-16 14:25
zywoo nr 1
#26 Krengerup11