Opret Log ind
CEO i Singularity: "Vi skal ramme top 30 inden sommerferien"
Der er store armbevægelser i Singularity, for det nye CS:GO skal snart snuppe pladsen som Danmarks femte bedste hold, mens mandskabet skal ramme top 30 i verden inden sommerferien.
Skrevet af: Sander    14. januar 2020 19:00      

Singularitys CEO, Atle Stehouwer, til DreamHack Summer i 2017 (Foto: DreamHack)

Tidligere i dag offentliggjorde den danske organisation Singularity, at den vender tilbage til den danske CS:GO scene med signingen af spillere som mertz, TOBIZ og Jabbi.

LÆS OGSÅ
Officielt: mertz bliver en del af nyt Singularity-hold

Singularity sagde farvel til dansk Counter-Strike i 2017, da organisationen i stedet hentede et svensk hold, og siden da har vi også set Singularity satse på det nordamerikanske marked.

2020 blev dog året, hvor Singularity vender hjem, men det kunne faktisk meget vel være sket for lang tid siden.

Vi har i Team Singularity i lang tid haft et ønske om at repræsentere et dansk hold, men vi har haft svært ved at finde det rigtige match, da vi ikke ønskede at lave et akademi-projekt. Jeg har i løbet af 2019 været i dialog med rigtig mange forskellige danske spillere og hold for at prøve at finde et stabilt match, men først mod udgangen af året fik vi puslespillet til at gå op, siger Singularitys administrerende direktør, Atle Stehouwer, til Dust2.dk.

Da Singularity tilbage i 2017 forlod den danske scene forklarede Atle Stehouwer, at det blandt andet skyldtes ustabilitet, og at scenen var på “et dårligt sted”, som han selv formulerede det.

Det er dog ikke så meget udviklingen på den danske scene men nærmere udviklingen i branchen, der har fået Singularity til at samle et dansk hold igen.

Jeg synes generelt ikke, at der er så meget, som har ændret sig specifikt på den danske scene, men der er sket en del ting på det internationale marked, som har ændret sig, og generelt har branchen udviklet sig meget gennem de sidste tre år.

Singularity slog for alvor sit navn fast, da organisationens danske hold vandt Copenhagen Games i 2017. Fire af spillerne skiftede efterfølgende til Tricked, mens AnJ røg til NRG i USA.

Skal ramme top 30 inden sommerferien

Singularity har med unge spillere som Jabbi, Queenix og ikke mindst mertz god grund til at drømme om et stort salg, hvis holdet virkelig slår igennem.

Det er dog ikke et ubetinget mål at lave et stort salg, selvom Atle Stehouwer erkender, at de selvfølgelig gerne vil tjene penge på investeringen.

Før man er på toppen, er man vel altid et ‘udviklingsprojekt’, hvoraf ønsket selvfølgelig er at se en økonomisk gevinst retur fra engagement og investering i tid. Med det sagt, så er ønsket med dette hold at have større engagement og tilstedeværelse i vores nationale marked, hvilket også giver os nogle direkte kampagnemuligheder i forhold til nogle af vores fremtidige partnerskaber og sponsorer, som vil blive annonceret i februar. Ydermere er ønsket fra vores side at vise vores kompetencer inden for talent scouting, holdsammensætning og performance-udvikling.

Armbevægelserne har aldrig været små og diskrete i Singularity, og det er de heller ikke denne gang, for holdet skal ret hurtigt overtage pladsen som Danmarks femte bedste hold fra Copenhagen Flames.

Jeg har en forventning om, at dette hold hurtigt får indtaget pladsen som det femte bedste hold i Danmark, og så er målsætningen, at holdet skal træde ind i top 30 inden sommerferien. Jeg har en forventning om, at holdet ligger stabilt omkring top 30 ved udgangen af 2020, men vi arbejder meget mere med del-målsætninger for at kunne opnå den ønskede overordnede målsætning, afslutter direktøren.

Der venter derfor en spændende tid, hvor både Copenhagen Flames, Tricked og Singularity formentlig vil kæmpe om pladsen som Danmarks femte bedste hold.

#1 wake
2020-01-14 19:10
A hva? Har han set holdene i top10 i dk? en forventning om at de indtager top5 placering. The fuck :D
#2 csl
2020-01-14 19:13
Der kan sgu ske meget på 12 måneder.

Kan tydeligt huske da Woxic tweetede at han gerne ville slutte året i top 5, og alle gjorde grin med det. Nu er Mouse top 2. Alt kan ske :-D
#5 wake
2020-01-14 19:17
Tænker der er meget forskel på at woxic siger slutningen af året og atle siger
"Jeg har en forventning om, at dette hold hurtigt får indtaget pladsen som det femte bedste hold i Danmark"

:DDDDDDDDDD
#7 Lemmy
2020-01-14 19:30
Ja, på 12 måneder. Ikke 6
#11 Radski
2020-01-14 19:53
Skal ramme top 30 inden sommerferien er ikke 12 måneder.
#14 Lemmy
2020-01-14 19:58
csl sagde der kunne ske meget på 12 måneder....

Jeg sagde, Ja på 12 måneder, ikke 6 som der er til sommerferien :p
#16 csl
2020-01-14 20:58
Oh, my bad. Havde ikke set det med sommerferien, havde bare set det her: ''Jeg har en forventning om, at holdet ligger stabilt omkring top 30 ved udgangen af 2020''.

6 måneder er nok en anelse ambitiøst, synes dog ikke 12 måneder lyder helt tosset.
#17 Lemmy
2020-01-14 21:47
Jeg er enig med dig i at 12 måneder er alt muligt. Det virker bare lidt for ambitiøs med top 30 på 6 måneder. Som du også selv skriver :D
#3 Phoey
2020-01-14 19:14
Top 10 i Danmark SKAL være et opfyldt mål for et sådan hold.
Hvorimod jeg synes top 30 internationalt er højt sat inden sommerferien. Måske det burde være et mål med lav risiko for udgangen af året.
#4 wake
2020-01-14 19:17
Det er jo ikke det han skriver? "Jeg har en forventning om, at dette hold hurtigt får indtaget pladsen som det femte bedste hold i Danmark."

Det er jo helt sygt, se lige feltet... :D
#23 Phoey
2020-01-15 02:55
Hurtigt er måske lige selvsikkert nok.
Der er Astralis som er Astralis.
Så er der Madrid, North og Heroic som kæmper om 2-4, og så vil jeg mene at der er en masse som kæmper om de resterende. Men det ville ikke undre mig hvis kampen om 5-7 endte med at stå mellem Tricked, Singularity og CPH Flames. Man skal virkelig ikke undervurdere vigtigheden af, at have et top tunet team bagom holdet i form af en godt struktureret organisation med top professionelle rammer. Hvis jeg for god ordens skyld skal fuldende den prominente top 10 så tror jeg, at AGF, Lyngby og Ex-Maknitude bliver dem som skal drille de 3 ovenstående.
Uanset hvad så går dansk CS en spændende tid i møde.

Martin og Sander kan godt begynde at udtænke en top 15 liste.
#6 wake
2020-01-14 19:19
Jeg vil ikke tage noget fra at det er nogle gode spillere han har fået signet. Men for satan hvor sidder der mange gode spillere i vores top10 i danmark ligenu...
#8 Lemmy
2020-01-14 19:32
Det er da altid godt at være optimistisk.

Top 5 er helt klart muligt.... Hvis North disbander.
#9 Luffe-
2020-01-14 19:42
Hvilket også er n en mulighed :)
#10 Lemmy
2020-01-14 19:52
Lad os håbe :)
#12 Luffe-
2020-01-14 19:54
Måske ikke lige disbander, men i hvertfald udskiftninger . :D
#13 Lemmy
2020-01-14 19:56
DISBAND DISBAND :D
#15 blaqCSGO
2020-01-14 20:11
Jeg tror på projektet men, hvordan vil de få nok turneringer til at nå top 30?

Der er minoren. Har de andre invitaioner eller andet?
#18 Lemmy
2020-01-14 21:55
Tænkte det samme.
Set ud fra f.eks. Copenhagen Flames som konstant spiller HLTV dækkede turneringer og cups. Som loot bet f.eks. og de ligger "kun" #44 i verden.

Den eneste måde jeg kan se dem ramme top 30 på, er ved at få et magisk run til en kval. Ellers kan jeg ikke se at der er turneringer nok, som kan give dem så mange point til at ramme top 30
#22 haste
2020-01-15 01:54
De skal nok få invitationer grundet atles bagland :D
#19 sirr
2020-01-14 22:03
Spændende hold og (meget) ambitiøse udtalelser på vegne af så unge spillere. Med et nyt Tricked hold, North og en masse gode hold deromkring, så tror jeg det bliver svært at opnå - men ikke desto mindre spændende at følge 👍
#20 Maelk
2020-01-14 23:07
Held og lykke, Daniel. Håber du igen får indfriet dit potentiale, kommer endnu højere til tops, og forbliver der!
#21 Tyze
2020-01-15 01:05
Astralis, Mad Lions, Heroic, North, Copenhagen Flames, Singularity og Tricked i top 30 når 2020 slutter?

Tør jeg næsten ikke tænke på, men det er faktisk muligt at vi har 7 hold i top 30, hvis de holder sammen osv. der er selvfølgelig mange ting der skal gå op og lykkes før det kan lade sig gøre

Og hvad med Mouz, OG og Complexity? Mouz er der selvfølgelig, men altså 1/3 af holdene i top 30 med dansk islæt... nej nej nej
#24 Phoey
2020-01-15 03:03
Derfra må du ikke glemme Nordavind, som jeg vil mene er på niveau med nogle af de nævnte.
Ydermere står MSL, Refrezh, og Niko uden hold.
#25 Tyze
2020-01-15 07:51
True.... det er skræmmende!
#26 BehinD
2020-01-15 09:14
Kriminelt MSL ikke er på et hold, ville være et step up for hvert et hold
#28 Phoey
2020-01-15 14:29
Jeg ønsker mig stadig disse udskiftninger.
Blamef, K0nfig, Valde, Jugi og Kjaerbye
MSL, Niko, Cajunb, Gade og Aizy
Berry, NaToSaphix, Tenzki, Refrezh, og Raalz

Det ville i min optik være helt giftigt.
#27 whitebear22
2020-01-15 13:39
Jeg er simpelthen vild med de ambitioner, som nye hold lægger for dagen. Det er meget udansk, at janteloven i den grad bliver lagt til en side, og folk tror på sig selv - og tør sige det højt!

Top5 i DK og top30 internationalt er ambitiøst, og lad os håbe, at de kan indfri det :)
#29 bruja
2020-01-15 17:43
Atle, er det ikke kongen af Århus byliv får nogle år siden?? Kæmpe gl til ham og holdet!