Opret Log ind
Danskeropgør i ESEA Advanced i aften
ESEA Advanced Sæson 33 bliver skudt i gang for flere af de danske hold i aften, hvor blandt andre AGF og kinetic mødes.
Skrevet af: JSand    14. januar 2020 08:53      

HECTOz og AGF skal forsøge at slå blandt andre kinetic, når ESEA Advanced spilles i aften.

ESEA Advanced Sæson 32 sluttede lidt sørgeligt, set med danske briller, da ingen af de mange danske hold formåede at spille sig videre til MDL, selvom flere af holdene nåede dybt ind i slutspillet.

Den nye sæson blev startet i går, da der var to kampe på programmet; begge med dansk deltagelse. Her vandt begge danske mandskaber, Copenhagen Flames og No Problem, og forhåbentligt gør flere danskerne dem selskab med sejre i aften. 

Blitzkrieg, der gør sig til i JoyBuggy.dk 1. Division, spiller deres første kamp i ESEA Advanced i aften, mens Maknitude også har én kamp på programmet. 

kinetic og AGF spiller begge to kampe i dag, og de to POWER Liga-hold mødes  også i en direkte duel klokken 22:00 i aften. AGF startede 2020-sæsonen ud med en 19-17 sejr mod Stepback i POWER Ligaen i går, mens kinetic ikke spillede i første runde af POWER Ligaen.

Disse danske hold er med i ESEA Advanced S33: 

  • dk No Problem (smF, BERRY, holzt, VigzZ, refrezh)
  • dk Copenhagen Flames (AcilioN, Nodios, TeSeS, TMB, Farlig)
  • dk kinetic (cleMeNz0, maNkz, Zyllo, miNd, PR1mE)
  • dk ex-Maknitude (dragonfly, PERCY, sycrone, Lukki, Remoy)
  • dk Blitzkrieg (stylez, Typos, zyp, hug, madsztw)
  • dk Stepback (Inzta, zeq, Ryxxo, IceBerg, bazzy)
  • dk Lyngby Vikings (thamlike, Cabbi, birdfromsky, Twinx, Daffu)
  • dk AGF (HECTOz, HooXi, Kristou, AvovA, fr0slev)
  • dk Sigma (raalz, larsen, haste, Meltrox, Maze)
  • dk Atlando (dfect, Sikrow, Neffo, Shahata, Maccen, Creakz)
  • dk Tricked (kiR, Lucky, kwezz, Toft, torben)

I aften spilles følgende kampe med danske hold involveret:

  • 19:00 - dk Blitzkrieg vs. de touch the crown ESEA - Nuke
  • 20:00 - dk AGF vs. fi SJ - Train
  • 20:00 - dk kinetic vs. by Zorka - Nuke
  • 21:00 - dk Maknitude vs. fi Veto - Nuke
  • 22:00 - dk kinetic vs. dk AGF - Nuke

ESEA Advanced fungerer på den måde, at der er omtrent 64 hold med i turneringen. Når grundspillet er ovre, ryger de 32 bedste videre til et slutspil, hvorfra vinderen får en plads direkte i MDL. Yderligere fire pladser i MDL bliver fundet gennem Relegation-turneringen, som består af topholdene fra ESEA Advanced samt nogle af bundholdene fra MDL. 

#1 whitebear22
2020-01-14 10:10
Det bliver spændende at følge det nye Tricked - arven, som skal løftes, er rimelig tung.
#2 casle
2020-01-14 10:12
Helt bestemt, men målsætningen er alligevel "kun" top30 på 12 måneder, det er vel ikke helt urealistisk?
#3 exigo
2020-01-14 10:18
jo det er det :D
#8 casle
2020-01-14 11:26
Hvorfor tænker du det? 12 måneder er alligevel lang tid, og med de invites tricked kan skaffe, så tror jeg da godt de kan skrabe point nok sammen.
#14 exigo
2020-01-14 14:37
Du kan give dem 112 måneder hvis du lyster, og de vil stadig ikke nå den top30.

Der er langt fra det gamle tricked til det nuværende Mad Lions på alle parameter.

Men jeg håber jeg tager fejl! Og at vi ser dem i top30
#20 casle
2020-01-14 15:54
Det kan sagtens være du har ret, der er faktisk ret mange gode hold i top30 når man lige tjekker :) kan du nævne mig 5 spillere som så ville kunne klare en top30 på 12 måneder? det er altid sjovt at høre hvad andre tænker.
#9 Tyze
2020-01-14 12:28
Tror folk glemmer at det gamle fragsters mandskab toppede som nummer 24 eller 23 i verden... Torben er ikke bare en hvilken som helst igl
#15 exigo
2020-01-14 14:40
Ja han er skam en ok IGL men hvis du ser det hold de havde dengang, så kan du bedre forstå det de toppede som 23-24.- IGL er vigtigt for et hold men du skal også have matrialet til at gøre noget og det 2 helt forskellige niveauer det hold Torben havde dengang og det han har nu.

Men jeg håber jeg tager fejl!
#16 Tyze
2020-01-14 14:59
Hmm måske, men dengang var holdet jo også en samling af lovende, men uprøvede talenter.
Ja når man ser stavn og bubzki i dag så kan man godt tænke at det var en anden kaliber. Men de har jo udviklet sig helt sindssygt det seneste år :)
#17 exigo
2020-01-14 15:12
jovist det var de, uprøvede og de lærte hurtigt imo. Men kan vi ikke blive enige om at man selv dengang sad og tænkte, okay de her drenge bliver nogle chefer engang i fremtiden. Især stavn bubber og reffe, og jeg har ikke den samme feeling med nogle af de her spillere. Den eneste jeg godt kunne se dette ske for er kwezz(dog også longshot) men det ikke nok med 1 spiller kun.
Dunno det måske bare mig.
#18 Tyze
2020-01-14 15:14
Jo det kan godt være! Men who knows? Måske sidder vi og tænker det samme om dem om 2 måneder :)
#19 exigo
2020-01-14 15:24
time will tell :D
#5 whitebear22
2020-01-14 10:33
Det tror jeg ikke. Det er en ambitiøs målsætning, men hvis det nuværende MAD Lions er blevet så gode på baggrund af setuppet, og ikke på trods af setuppet, så ser det fornuftigt ud.
#6 Lemmy
2020-01-14 11:17
Altså, Torben har jo vist at han kunne føre et hold til top 30 før.
Så målsætningen for top 30 er ikke helt urealistisk. Dog kræver det, at de spiller hver kval, turnering over HLTV. Så der skal investeres meget tid.
#10 Tyze
2020-01-14 12:29
Og massere af de små ligaer og turneringer, som lootbet, United Masters osv :)
#11 Lemmy
2020-01-14 12:34
Ja, bare en masse spil generelt så de kan bygge sig op.
#12 Tyze
2020-01-14 12:37
Det var Tricked i hvert fald gode til med Hunden og co.
De fik spillet så ufattelig meget cs! :)
#13 Lemmy
2020-01-14 13:32
Med top 30 som pres tror jeg nok der bliver spillet nok :9
#21 whitebear22
2020-01-14 18:54
Jeg er helt enig med dig. Jet kan sagtens se, at mit seneste indlæg kan misforstås. Men jeg tror på, de kan snige ser deropad :)
#4 Lemmy
2020-01-14 10:22
Det fedt med så mange danskere i Advanced
#7 Krengerup11
2020-01-14 11:22
Tricked bliver godt!