Opret Log ind
Medie: CR4ZY sælger holdet
Ifølge HLTV.org er CR4ZY og en nordamerikansk organisation nået til enighed om transferen af hele CR4ZYs hold.
Skrevet af: Sander    13. januar 2020 12:57      

18-årige EspiranTo er blandt holdets største stjerner.

Verdens 19. bedste hold er muligvis på vej til et nyt hjem, da CR4ZY angiveligt er blevet enig med en nordamerikansk organisation om salget af CS:GO holdet.

Det skriver HLTV.org.

CR4ZY har dog endnu ikke selv meldt noget ud, og historien melder intet om, hvem køberen er, men med rygterne om den nye franchise liga, der forventes at starte snart, er det ikke urealistisk, at en nordamerikansk organisation er på jagt efter et CS:GO hold.

CR4ZY skød sig for alvor på verdenskortet, da holdet til StarLadder Major Berlin i september blot var en kamp fra slutspillet. Holdet slog blandt andre FaZe og NiP i Berlin og sluttede på en delt 9.-11. plads.

Kort tid efter blev de to store stjerner nexa og huNter solgt til G2, og CR4ZY erstattede dem med SHiPZ og emi. 

Med det nye lineup vandt CR4ZY DreamHack Open Rotterdam, mens det er blevet til hele tre top 4 placeringer til andre DreamHack Open events.

CR4ZY består af følgende spillere:

  • rs emi
  • rs LETN1
  • lt EspiranTo
  • fi ottoNd
  • bg SHiPZ
     
  • ie NeiL_M (Coach)
#1 Tyze
2020-01-13 13:19
Hvis denne nye “B Site” skal foregå i Marts, så kan det da ikke vare længe før der bliver meldt noget officielt ud?
#3 QuaLy
2020-01-13 13:37
Nej
#2 Martin
2020-01-13 13:35
Som lige har tabt til defusekids 😅
#6 Tyze
2020-01-13 13:50
Håber ikke de kommer med en eller anden undskyldning som f.eks: “spillerne var distraheret af den igangværende handel”

Men tror du rammer pointen meget godt: de har været stabilt nedadgående siden Majoren i Berlin... (siden Nexa og Hunter tog til G2) og ja, at tabe til Defusekids i en kval til en DH Open turnering... av
#9 MrBlond
2020-01-13 15:37
Hold da kæft et Carry af Otto os holy shit. Og alligevel taber de :( #Feels baad
#4 mad0
2020-01-13 13:47
CR4ZY aka. Dreamhack Open-holdet
#5 sirr
2020-01-13 13:49
Bestemt et spændende hold, men jeg er usikker på om de "kun" vil kunne levere spillere til hold på højere niveau - ser dem ikke umiddelbart som et hold der kan holde sig i top 20 henover flere turneringer, mens nogle af deres spillere dog kunne være interessante på bedre hold :)
#7 Lemmy
2020-01-13 15:14
Har de ikke tjent rimelig gode penge på deres salg af spillere? Først Nexa og Hunter til G2, og nu hele holdet?
#11 Phoey
2020-01-13 15:52
Mindes at Nexa og Hunters kontrakter havde få måneder tilbage, så de var virkelig billige i sidste ende..
#14 Lemmy
2020-01-13 17:55
Fandt en artikel, der sagde de købte dem for 250.000€.
#15 Lemmy
2020-01-13 17:56
Om det er billigt eller ej, aner jeg intet om. Ikke i forhold til Cr4zy's økonomi. Dog ved jeg at G2 er en org med stor kapital.
#8 fribz
2020-01-13 15:31
Gud hvor jeg håber på det bedste for alle 5 spillere. Ubeskrivelig højt niveau af individuelle spillere, men de ser desværre ikke ud til at kunne få det hele til at spille sammen som en enhed, hvis jeg bare skal lyde lidt kliché agtig.
#10 mesterslagter
2020-01-13 15:42
Det kan da ikke være super interessant at hente dem, selvom espiranto og shipz har et udemærket potentiale. Men vildt at se så mange hold der bliver solgt og opkøbt i øjeblikket. Det tyder virkelig på, at der er ved at komme stor interesse for scenen, hvor f.eks. cloud9 og mad lions virkelig har gjort nogle scoops med de hold de har hentet
#12 Phoey
2020-01-13 15:56
Generelt virker man i dag også mere Open minded for, at hente nye spillere fremfor, at ryste den gamle pose for gang nr. 1001.
Jeg tror at der er mange spændende investorer, samt organisationer som kommer ind i spillet..
Med den øgede interesse, får flere spillere mulighed for, at gå fuldtid på CS. Det giver en kæmpe fordel til scenen, og en masse nyt talent vil blomstre.
2020 bliver året hvor kun de stærkeste nuværende Pro-spillere overlever cuttet af den unge generation.
#13 granzales
2020-01-13 17:55
Bevares, MAD Lions er et godt hold, men scoop ved jeg nu ikke. Så mange sponsorpenge er der ikke at hente - er der? Madrid betalte alligevel ~2,5 mio. kr. for det hold.

Så ud over de 2,5 mio. skal dækkes ind med sponsorindtægter, skal de også samtidig forbi en månedlig hyre. Det er altså en seriøs sponsor, der skal signes, før man får overskud i esport med sådan en signing.

Lad os sige de får 30.000 kr. / mdr (ved ikke, om de gør det - men en antagelse), så er signing og løn på første år løbet op i omkring 4.660.000 kr.

Herudover kommer løn til administrationen/manager samt evt. udgifter til plejning af holdet.
#16 whitebear22
2020-01-13 19:29
Ej at forglemme rejser og ophold - med så mange rejsedage på et år, er det altså en ikke ubetydelig regning :)
#17 granzales
2020-01-13 19:54
Ved faktisk ikke, hvor meget de selv betaler af det. Har ladet mig fortælle, at der ikke er meget egenbetaling til større events - altså, TO's betaler alt. Men ved ikke, om det er rigtigt, og hvor stort omfanget er. Men du har helt sikkert ret.
#18 whitebear22
2020-01-13 20:19
Jeg tvivler på, at rejserne er betalt. Man aner ikke, hvor holdene kommer fra eller skal til. Men opholdet kan måske godt tænkes at være betalt :)
#19 wake
2020-01-13 20:36
Fatter det heller ikke. Deres hoved sponsor efter hvad jeg kan Google mig til er Nescafé og mountain dew..
Og btw hvis man har 2,5mil at købe et hold for, så har man helt sikkert også pengene til at betale diverse rejser og videre. Set i lyset af deres top 30 placering, så tror jeg altså de er betalt på lige fod eller over heroic, tænker godt i kan pakke de 30k der sammen hver fald :D