Opret Log ind
Astralis vinder ECS Season 8 finals!
Astralis var i den grad på udebane i finalen til ECS Season 8 finals, hvor de besejrede Liquid 2-1.
Skrevet af: rijaH    2. december 2019 02:06      

Der var intet trofæ til Astralis i denne omgang, men der var dog medaljer og blomster til vinderne af ECS Season 8.

Finalen mellem Astralis og Liquid er netop blevet færdig og her blev det Astralis vandt over Liquid og kan putte de 1.5 millioner kroner i lommerne.

Slaget startede på Vertigo som Liquid havde valgt. Det så hurtigt ud til at blive svært for Astralis, som efter 15 runder, blot havde sikret sig fire af dem. Men så kom gla1ve og resten af holdet op i gear og de fik spillet sig op på siden af Liquid og kom ud i overtid. Det lukkede Liquid dog hurtigt ned for, med fire runder i streg, til første maps slutscore 15-19.

Kampen fortsatte på Astralis' map, Nuke. Det startede dog ud med tre vundne runder til Liquid, før Astralis kunne sætte deres aftryk på kampen. Holdene skiftedes til at tage runder fra hinanden efterfølgende og første halvleg endte med en lille fordel til Liquid 7-8.

Så var det Astralis tur til at være på den forsvarende side. De fik dog ikke en meget bedre start som CT, da de også tabte de første tre runder på den side. Men Astralis holdte stand og slog stærkt igen og Liquid fik ikke en eneste runde mere i hus på Nuke, der ender 16-11.

Sidste og afgørende map var Dust2. Her vandt Astralis pistolrunden og kom derfor bedst fra start. Tre runder i streg var i hus til danskerne, inden Liquid fik deres første point sikret. Men så kom der virkelig gang i Astralis og de hev runde på runde hjem, indtil det lykkedes Liquid at få en runde mere til stillingen 9-2. Men glæden var kortvarig i Liquid-lejren, da Astralis snupper runderne op til 12-2, mens Liquid tager den sidste runde i første halvleg.

Astralis sikrer også pistolrunden som CT, men Liquid tager efterfølgende fem runder i streg og NA-publikummet levede lidt op igen.  Astralis fik endelig en fod ind i kampen igen til stillingen 14-8 og det var starten på slutningen af kampen for Liquid, da Astralis lukker de to sidste runder ned og de vinder mappet 16-8 og kampen 2-1.

Dermed vinder Astralis den ottende sæson af Eports Championship Series.

ECS Season 8 Finals
Bedst af tre maps
Astralis
2 - 1
Liquid
de_vertigo 15 - 19 de_vertigo
de_nuke 16 - 11 de_nuke
de_dust2 16 - 8 de_dust2

Således blev præmiefordelingen til ECS Season 8 finals:

  • 1. plads: dk Astralis -1.525.000 kroner
  • 2. plads: us Liquid- 678.000 kroner
  • 3.-4. plads: us Evil Geniuses - 339.000 kroner
  • 3.-4. plads: se fnatic - 339.000 kroner
  • 5.-6. plads: br MIBR - 170.000 kroner
  • 5.-6. plads: se NIP - 170.000 kroner
  • 7.-8. plads: kz AVANGAR - 85.000 kroner
  • 7.-8. plads: br Sharks - 85.000 kroner
#1 JsV
2019-12-02 02:07
De er jo fra en anden planet <3
#2 Tyze
2019-12-02 02:07
Gå dog i seng Rijah! 😂
#3 rijaH
2019-12-02 02:08
Gotta bring da news to da ppl ;D
#4 Madsen
2019-12-02 02:12
Fandme nice:)
Normalt kommer der ikke noget om natten
Sov godt når du når så vidt ;)
#5 Tyze
2019-12-02 02:12
Husk, dobbeltløn om natten ;) 😅
#6 Martin
2019-12-02 02:15
Nice trofæ.
#14 grand
2019-12-02 07:36
Hi chef! Det der kage ikon, er det noget man kan hapse igen? Har åbenbart fjernet det for en del tid siden 👀🙏🏼
#17 bruja
2019-12-02 09:28
Fattede den ikke i nat. Haha godt Interflora kom til the states 😂
#7 EwoKeY
2019-12-02 02:19
Blomster kan også noget. 👌
#8 MrBlond
2019-12-02 02:19
Sådan Astralis i er jo maskiner fra en anden tid vanvittig. :-D
#9 bruja
2019-12-02 02:21
Flot spillet - især de kommer tilbage på Vertigo. Kæft hvor havde Liquid nogle hjerne retakes på A. Selvom NAF var flyvende kunne de ikke styre Astralis.
#13 MrBlond
2019-12-02 06:59
Det var vanvittig comeback og en fornøjelse og følge
#16 bruja
2019-12-02 09:26
Intet mindre! Man bliver sku stolt når man ser hvordan de holder sig til planen og eksekverer den.
#25 MrBlond
2019-12-02 11:21
Fuldstændig!
#10 Danmarks_Imperium
2019-12-02 02:43
nitr0's niveau går den totalt forkerte vej.. :/
#12 wake
2019-12-02 06:34
Elige og nitro samt twiztss sad og gabte hele bo3'en. Måske de ikke har vendt jetlagget fra København for 2-3 uger siden. Så hvert fald mærkeligt ud at de klokken 16 lokal tid sidder og gaber alle mand når det er deres hjemland.. :D
Gz til astralis. Maskiner!!
#11 Dozz
2019-12-02 04:11
Nogen der ved hvorfor blomster ??
#15 razni
2019-12-02 09:19
Ez
#18 JaapStam
2019-12-02 09:42
Fryd for Stewie efter første map, hvor han sad og spillede smart... puha hvor er han dog øretæveindbydende
#20 Luffe-
2019-12-02 10:31
Enig. Men synes faktisk hele Liquid er træls at se på. Måske med undtagelse af Nitro.
Men det er fedt, at hade lige på dem. En god helt(Astralis) kræver en god skurk (Liquid og EG) :D
#21 zyh
2019-12-02 10:34
Korrekt, det går nærmest hen og bliver rivalisering efterhånden og det bringer lidt ekstra ild til kampene. Det bringer også mere omtale blandt medier og fans, eftersom de bruger super meget tid på at svine hinanden til.
#22 Hateville
2019-12-02 10:40
Jeg kan ikke fordrage at kigge på Twistzz.
#23 grand
2019-12-02 10:51
*kameraspot på mig* jeg skal lige rette håret for 2345 gang i kampen
#24 Hateville
2019-12-02 11:07
Præcis! Fuck jeg håber han vælter på cykel.
#26 Luffe-
2019-12-02 11:41
jeg hader seriøst hans hår. Jøsses en gang smat :D
#27 Danmarks_Imperium
2019-12-02 16:25
Dobbeltmoralsk at man kalder mig for barnlig, og så smider du sådan en latterlig kommentar afsted. Du håber simpelthen at en person kommer til skade? Håber virkelig admins ser den kommentar ellers er den her side kun efter mig!
#28 Hateville
2019-12-02 16:48
Jeg tror godt admins kan se forskel på fis og alvor. Jeg står ved min mening om dig :)
#30 Danmarks_Imperium
2019-12-02 19:26
Jeg står heldigvis også ved min mening om dig.
#19 mWnz
2019-12-02 10:22
Sådan Astralis :D .. Så er det hjemmebane i næste weekend!!
#29 SEVEN
2019-12-02 17:52
Håber på lidt mere modstand i toppen snart så det kan blive lidt spændende igen.
Men flot af Astralis de leverer sgu stabilt.