For meget rng i det her spil
17. december 2018 kl. 23:25
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
plays.tv/video/5c17e33fbe8b31ee84/trykker-f-rst-wt..

Synes de her øjeblikke sker alt for tit, hvor clienten siger man har trykket på aftrækkeren og spiller lyden.
Men serveren registrerer det ikke selvom lyden kommer før jeg dør, fragget skulle have været der.
Andre end mig der er trætte af sådan noget? Gad godt se Valves alghoritme til hvorfor jeg skulle tabe den duel der :D
#1(Med 2 svar)
17. december 2018 kl. 23:31
WeiZ
Nu ser jeg det fra min mobil af, men er du stadig ikke i bevægelse når du skyder? Jeg har ikke lige set den med 0.5 speed :p
#3(Med 1 svar)
18. december 2018 kl. 02:22
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
nej crosshair er 100% tydelig :D
Og selv hvis jeg var i bevægelse rammer awp præcis med crouch
#5(Med 0 svar)
18. december 2018 kl. 06:53
WeiZ
Idk, men er enig i, der er lidt for meget rng. Jeg har prøvet det her flere gange, og de fleste gange når jeg ser det igen. Er det ligesom at serveren ikke helt er informeret om at jeg er stoppet, eller at jeg sådan stadig "glider" :)
#2(Med 7 svar)
17. december 2018 kl. 23:49
dAnjel
tror ikke du trykker først :/ tror bare vi snakker millisekunder og den buggede af den grund
#4(Med 6 svar)
18. december 2018 kl. 02:22
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Lyden fra awpen kom før jeg døde. Hvis man spiller den i slow :(
#6(Med 5 svar)
18. december 2018 kl. 13:38
sekke
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Bare fordi du når at hører skuddet på din klient, er det ikke ens betydende at serverens klient har opfanget det. Det vil sige at det kan ske at du hører lyden fra din awp, men det er ikke registreret på serveren. :)
#7(Med 4 svar)
18. december 2018 kl. 13:46
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Det er jo PRÆCIS det jeg skrev i mit indlæg? xD
#8(Med 2 svar)
18. december 2018 kl. 14:08
Fuzkeren
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvorfor mener du det har noget med RNG at gøre? Jeg tror bare du må acceptere at man jo aldrig kan være 100% i synch med serveren. Der vil ALTID, lige meget hvor hurtigt net eller hvor god serveren er, være nogle millisekunders delay.
Din modstander har klikket på dit hoved, og mens den package med hans HS bliver sendt til serveren der trykker du. Inden serveren modtager den info når du at trykke på aftrækkeren, og fordi du selvfølgelig hører din egen client-side lyd i 100% realtime, hvorimod at der er delay på packages til serveren, så kommer det til at ligne at du trykkede først. Men hvis man går ud fra i har nogenlunde samme ping, så vil hans package selvfølgelig ankomme til serveren først og det er så det der bliver registreret først.
Jeg tror ikke man kan komme 100% udenom sådan noget i CS, eller generelt online play for den sags skyld. Hvis du har spillet Battlefield eller andre online FPS ved du dog, at det er et langt mindre problem i CS end det er i mange andre spil :)
#9(Med 1 svar)
18. december 2018 kl. 14:37
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvis det er som for begge parter burde min awp jo slet ikke skyde.
Jeg tror stadig at algorithmen er at når man er tæt nok på hvem der trykker først, kan serveren ikke finde ud af hvem der potentielt kom først, så den ruller en terning så og sige og så dør en af personerne bare.
Det kunne nemt blive fikset med et 10-20 ms delay efter du trykker på aftrækkeren så serveren har tid til at finde ud af hvilken pakke der blev sendt på hvilket tickrate.
For under alle omstændigheder hvis man hører skudet først på serveren ift den client du skyder på, skulle serveren kunne kende forskel på hvilket tickrate der bliver skudt på.
#11(Med 0 svar)
18. december 2018 kl. 14:57
Fuzkeren
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hov, jeg fik vidst ikke linket mit svar ordentligt
#20(Med 0 svar)
18. december 2018 kl. 17:59
sekke
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Beklager, jeg tror jeg glemte at læse indlægget efter jeg så klippet. :P
#10(Med 6 svar)
18. december 2018 kl. 14:57
Fuzkeren
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Hvis det er som for begge parter? What? Din awp skyder, fordi at din client ikke har modtaget informationen fra serveren om at du er blevet skudt i hovedet endnu. Og det problemet opstår jo kun fordi at der er så forsvindende lidt tid mellem at i begge to skyder, så serveren ikke fysisk kan nå at sende dig informationen. Så selvom at du når at trykke, så er du allerede død, så at sige - fordi din modstanders package er afsendt først. Det er det der er pointen.

Du tager fejl i at den ruller en terning. Sådan er det aldrig. Jeg forstår godt hvorfor du tror det kan fungere sådan, når man jo kører på tickrates, men selvom der er tickrates kan serveren kun modtage 1 pakke ad gangen. En tickrate er ikke lig med 1 pakke. Den kan ikke modtage 2 pakker fra 2 forskellige clients om et skud på nøjagtigt samme tid. Så igen, hvis man har nogenlunde samme ping, og ingen andre faktorer som connection problemer, så vil serveren 100% basere sin ageren på hvilken package den har modtaget først.
#12(Med 5 svar)
18. december 2018 kl. 15:41
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Er udmærket klar over hvordan bits fungerer.
Det der får mig til at tænke at den ruller en terning er at der sker præcis det samme når man sidder på en offline server, og der burde tiden mellem bits og server være så minimal at det slet ikke kunne ske at man ville ligge mærke til det.
Du skal da heller ikke komme og påstå at en server tager 0.5 sekunder om at tage imod en datapakke gør du? Skudet fra min awp kommer jo et halvt sekund inden jeg modtager et hs fra den deagle.
#13(Med 4 svar)
18. december 2018 kl. 15:50
Fuzkeren
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Okay, men jeg kan ikke sige andet end selvfølgelig ruller den ikke en terning. Det er ikke sådan det fungerer. Der vil altid, offline eller online være en eller anden form for delay. At du så mener at det er så meget at du stadig tydeligt kan se det delay selv på offline server, det kan jeg ikke svare for.
Og hvorfor ville jeg påstå det at der gik 0,5 sekunder? Hvis han havde 500 ping, så ja, så ville der gå 0,5 sek. Jeg kan sige så meget at nej, skuddet fra din AWP kommer i hvert fald ikke et halvt sekund inden du modtager HS'et :D Så lang tid går der slet ikke. Tæl et sekund inde i dit hoved og så sig igen at der går et halvt sekund der. Vi snakker få millisekunder, og igen, det er netop der problemet opstår. Der er så få millisekunder fra at i begge to skyder, til at serveren ikke når at sende dig information om at du allerede er blevet skudt, og derfor kan dit skud ikke finde sted på serveren. Kun på din egen klient.
#14(Med 3 svar)
18. december 2018 kl. 17:05
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg overdrev lidt for at du forstod hvor jeg vil hen, hvis man skal tælle det præcist er det noget omkring 200ms i videoen.
#16(Med 2 svar)
18. december 2018 kl. 17:34
Fuzkeren
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Du overdrev om noget der havde ændret hele præmissen :) Præmissen er at fordi der går så lidt tid, kan den her situation opstå. Der er så kort tid i mellem jeres skud, at der kommer den her "bug" hvor du hører dit skud på din client, men serveren overruler det. Så nytter det jo ikke rigtigt noget at overdrive og sige at der i virkeligheden gik lang tid mellem jeres skud, når det kun opstår fordi der gik ekstremt kort tid i mellem.
#17(Med 1 svar)
18. december 2018 kl. 17:41
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
just stop :D
Du forstår jo ikke pointen i hvad jeg siger
#18(Med 0 svar)
18. december 2018 kl. 17:42
Fuzkeren
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Så siger vi det. Eller også er det dig der ikke forstår det her ellers relativt simple koncept :)
#15(Med 4 svar)
18. december 2018 kl. 17:23
gravityy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Hvis man skal undgå det, kræver det at spillet kun viser dig serverens billede af hvad der er sket, og det ville give dig ca. din ping i forsinkelse hver gang du skyder eller bevæger dig, og det er ca. uendeligt lort at spille med.

Hvis du vil prøve hvordan det føles, kan du slå V-sync til og sætte fps_max 30 - det giver dig en ide om hvad der sker, bortset fra at det ville være meget værre.
#19(Med 3 svar)
18. december 2018 kl. 17:43
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg skal ikke kunne sige om det ville blive værre, hvis man kunne sidde 20-30ms timer på ens trigger efter man har skudt ville det vel føles ligesom at spille med 70-80 ping. Men hvis det samtidig kunne eliminere det problem i videoen der, ville jeg sagtens kunne leve med det.

Det med Vsync og fps forstår jeg ikke lige hvor du vil hen med? :D
Vsync syncer bare din framerate med dine hz på skærmen. Fejlen ved teknologien er stutter screentear og lave fps
#21(Med 2 svar)
19. december 2018 kl. 15:50
gravityy
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Der jeg vil hen er at du undervurderer input lag, dvs. at der er forsinkelse mellem at du rykker med musen og at du kan se det på skærmen. At vente på serveren vil give slem input lag, V-sync giver kun en lille smule, men til gengæld er det nemmere at teste.

Input lag på 20ms er ret slemt, og på 50+ ms vil jeg tro at det er direkte uspilleligt. Så godt internet har folk generelt ikke.
#22(Med 1 svar)
19. december 2018 kl. 16:12
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Tænker kun der skal komme input lag når serveren bestemmer hvem der skal dø og hvem der ikke skal dø, ikke konstant ved alle peaks etc.
Det burde være muligt at kunne kode.
Hvordan det så vil virke kan man kun teste.
Men kan sagtens se hvad du mener hvis der konstant var 20-50ms input lag, det ville føles ligesom at spille et streamet cs fra en anden computer ;)
#36(Med 0 svar)
22. december 2018 kl. 00:15
MadsAG
Det er simpelthen for dumt at høre på det her.

Du vil have serversided skud, men kun i nogle tilfælde? Hvordan fanden skulle klienten vide at det skal være et serversided skud og ikke et client side skud? Klienten ved jo ikke om modparten skyder??

Og ja, lad os da totalt dræbe spray control, give mere input lag og hvad ved jeg for at undgå at høre LYDEN af dit skud.

Situationen i din video vil jo være PRÆCIST det samme, med eneste forskel at du ikke vil høre se dit eget skud. Du ville stadig sige, som i videoen, “JEG TRYKKEDE FØRST!!1” og dø.

Nu er det bare sådan at dette univers og på internettet er der noget der hedder hastighed, så “først” er jo altid relativt. Ja du trykkede måske først på din computer, i forhold til dens anden computers forbindelse til serveren. Og derfra serverens forbindelsen til din - men hvad betyder dette når det er dig der var langsommest til at levere pakken til serveren?
#23(Med 8 svar)
19. december 2018 kl. 16:46
dAnjel
Hvordan lever den her diskussion stadig. Du skød jo ikke først, og det er bare et gammelt bug som alle har lært at leve med. Hvis den der skyder sidst, er den der dør, har spillet jo gjort sit arbejde ordentligt. Genser du episoden fra gotv vil du se at serveren ikke registrerer dit skud. Den klassiske er at spørge sine mates når man er i tvivl "hørte du mit skud" hvor 99% af tiden siger de nej, og den 1% er et whiff
#24(Med 7 svar)
19. december 2018 kl. 16:51
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Diskutionen ligenu går på hvordan man kan fixe det. Du behøver ikke være grov vi har alle plads til at være her :)
#25(Med 6 svar)
19. december 2018 kl. 17:12
dAnjel
Jeg prøvede nu heller ikke at være grov, så jeg undskylder hvis du har følt det. Men som fuzkeren skrev er det jo et milisekunders kapløb mellem hvis data serveren først modtager. Problemet ligger jo i at lyden fra ens egen pov kommer i det du sender din data, og ikke idet serveren modtager dataen, og først når severen modtager dataen vil alle andre kunne høre det, og et kill vil blive registreret. I det her tilfælde skød du højst sandsynligt imens din modstanderes data var undervejs, så du fik som den eneste lyden fra dit skud. Det eneste fix som jeg ser det ville være hvis lyden fra din pov først kom idet severen modtager den information du sender. Men det ville sikkert skabe nogle andre problemer.
#26(Med 5 svar)
19. december 2018 kl. 17:48
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Yea det fandt vi også frem til, det er lidt ærgerligt der ikke findes et fix til det her, for det er godt nok tilt når det sker :D
#27(Med 0 svar)
19. december 2018 kl. 17:59
dAnjel
Well så ved man da at man var ekstremt tæt på :P
#28(Med 2 svar)
19. december 2018 kl. 18:17
Fuzkeren
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Nå, fandt vi frem til det? :D Jeg troede bare der var mig der ikke forstod pointen i det du sagde ;)
#30(Med 1 svar)
20. december 2018 kl. 03:20
wake
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Du forstod ikke pointen i hvad jeg prøvede at sige, forstod allerede din besked første gang du skrev det ;)
#31(Med 0 svar)
21. december 2018 kl. 00:28
Fuzkeren
Støttet Dust2.dk med 24 julekugler i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Guld Sæsonkort Sæson 16
Jeg forstod nu udmærket hvad det var du sagde. Jeg prøvede bare at forklare hvorfor det ikke gav mening :D
#33(Med 0 svar)
21. december 2018 kl. 05:14
Johnnyw0w
Det virker ikke til at du er kommet frem til noget, hvis du stadig mener at der burde være et fix, det eneste fix er at skyde først, hvis man hører lyden og du dør - så har han skudt før dig, det meget simpelt :D men giver dig ret i at det tilt fordi, man føler man havde den..
#29(Med 0 svar)
19. december 2018 kl. 19:44
SCHMIDTYY
90ping vs 15ping
#32(Med 0 svar)
21. december 2018 kl. 04:16
N0rn
64 tick?
#34(Med 1 svar)
21. december 2018 kl. 09:15
SAVVY
har ikke rigtigt noget med RNG at gøre, du trykkede bare imens hans packet var ved at blive sendt, så hans packet kom før din og din blev annuleret xd
#35(Med 0 svar)
21. december 2018 kl. 17:02
Rainers
+1 lol, ved ikke lige hvordan han ikke lige forstår det
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.