Packet loss HJÆLP pls
28. august 2017 kl. 18:11
zeq
Hey dust2

De seneste par dage har mit internet været fucked up. Det er både i CS og i pubg. Det er som om, at jeg teleporterer frem og tilbage, og det sker omkring hvert 30. sekund.
Det ser således ud:
plays.tv/video/59a43d877f2e9ed8e7/fix-lag-plsss?fr..

Er kommet frem til, at det nok er noget packet loss, da jeg har pinget google, youtube, facebook osv. og alle gange har jeg haft 1-2% packet loss.
gyazo.com/2a66be386e58a867725c94554ff2f6f5
Har haft ringet til stofa, og de siger, at fejlen ikke er på deres side, da de ikke kan se nogle fejl i systemet.
Har prøvet at skifte router samt kabler, og intet har virket.

Håber der er nogle herinde, der evt. har en idé til, hvordan man fixer det.. :D



#1(Med 6 svar)
29. august 2017 kl. 06:32
WeiZ
Prøvet formateret din pc?
#6(Med 3 svar)
29. august 2017 kl. 20:52
zeq
Har jeg gjort for 1 måned siden. Men problemet er der også ved min mac
#7(Med 0 svar)
29. august 2017 kl. 21:34
WeiZ
Hm. Prøvet for sjov skyld at se om den gør det med mobilnet? :D
#8(Med 1 svar)
29. august 2017 kl. 21:34
WeiZ
Eller Nvm. Når din Mac også gør det. Evt ring til stofa igen, og sig, du har gjort alt basicly.
#9(Med 0 svar)
29. august 2017 kl. 22:00
zeq
ye, gør jeg også i morgen
#11(Med 1 svar)
29. august 2017 kl. 23:31
DMGZ
Kage fra Dust2s 1års fødselsdag
Sølv Sæsonkort Sæson 15
Hans internet har intet med hans computer at gøre =)
#13(Med 0 svar)
30. august 2017 kl. 00:04
WeiZ
Der kunne sagtens være sket eller andet som har forsaget packet loss. Det er ser før, dog som han har skrevet, at det også er på hans Mac, er det tydeligt det ikke er problemet ved pc'en.
#2(Med 1 svar)
29. august 2017 kl. 07:03
knx
Prøv at lav samme pingtest fra en anden enhed, så du kan udelukke om det er din maskine der er problemet.
#5(Med 0 svar)
29. august 2017 kl. 20:51
zeq
Har testet med min mac og der er samme problem
#3(Med 2 svar)
29. august 2017 kl. 14:48
funa
Bruger du wifi fra din PC til routeren?
#4(Med 1 svar)
29. august 2017 kl. 20:51
zeq
Lan kabel
#14(Med 0 svar)
30. august 2017 kl. 09:29
funa
Som andre skriver er det nok din udbyder. Stofa har alle dage været super ringe.

Prøv at være lidt mere insisterende når du ringer ind. Eventuelt sig at du gerne vil tale med chefen fordi dit net er ubrugeligt.
#10(Med 3 svar)
29. august 2017 kl. 23:02
dj_skullfuck
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Jeg har det samme zeq, fejlen ligger hos Stofa de fatter det bare ikke :)))))))
#15(Med 2 svar)
30. august 2017 kl. 13:15
zeq
Har du haft det i lang tid?

Har snakket med flere forskellige fra Stofa og de alle har sagt noget forskelligt :///
#26(Med 0 svar)
30. august 2017 kl. 20:04
dj_skullfuck
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Har vel haft det et par måneder efterhånden.
#32(Med 0 svar)
30. august 2017 kl. 21:20
Mrnobody
Støttet Dust2.dk med 1 julekugle i 2019
Guld Sæsonkort Sæson 15
Samme her stofa er danmarks mest belortet udbyder...

De giver dig altid den samme smørre med at "du skal rs din router"
#12(Med 1 svar)
29. august 2017 kl. 23:58
mespe
Stofa er lort mate, sorry :DD
#16(Med 0 svar)
30. august 2017 kl. 13:37
zeq
Jo deeeeeet
#17(Med 5 svar)
30. august 2017 kl. 13:40
wubz
Hvis du har prøvet med en anden router og ledning, så ring ind og sig insisterende, at du gerne vil sættes på en anden port. Fejlen sker som regel, når de sætter for mange på samme server/port og belastningen bliver for stor. Ellers kører Stofanet ganske fint, og jeg havde ingen problemer med dem i de 4 år jeg var hos dem.
#18(Med 4 svar)
30. august 2017 kl. 14:35
zeq
Har spurgt om jeg kunne sættes på en anden port, men det var ikke muligt. Har lige haft en teknikker ude, og han kunne ikke finde en løsning. Han havde endda en anden fra stofa i røret som vidste lidt om CS, men han mente bare, at det var serverne i CS, der havde en dårlig forbindelse.

Nu har de sat en smokeping på vores ip, også skal jeg ringe ind fredag for at høre, om de kan se noget. Men det kan jeg ligesom ikke rigtig bruge til noget
#20(Med 2 svar)
30. august 2017 kl. 14:44
p1lsner
vil foreslå at du går udenfor istedet
#21(Med 1 svar)
30. august 2017 kl. 14:53
zeq
Vil foreslå at du lader være med at kommentere på andre folks opslag, hvis ikke du har noget ordentligt at sige, tak :)
#22(Med 0 svar)
30. august 2017 kl. 15:00
p1lsner
super
#24(Med 0 svar)
30. august 2017 kl. 15:47
wubz
Selvfølgelig er det muligt at komme på en anden port. Det er blot en inkompetent medarbejder, du har fået fat på. Hvis de ikke kan se noget på fredag, så få fat på en der ved noget om det og ikke deres first line support.
#19(Med 0 svar)
30. august 2017 kl. 14:43
p1lsner
jeg har også oplevet det et par gange før og jeg har også stofa :D
#23(Med 3 svar)
30. august 2017 kl. 15:28
madda
Lyder som et problem hos Stofa, ved kablerne i vejen hos dig eller med din router.

Routeren kan være defekt, men det kan også være at det er noget der skal en tekniker ud og kigge på.
#25(Med 2 svar)
30. august 2017 kl. 16:06
zeq
Har lige haft en teknikker herude, og han sagde at de intet kunne se. Han kunne godt forstå mit problem, og han synes også, at det virkede mærkeligt, men der var intet han kunne gøre.

Problemet er også først lige opstået, så tænker ikke det er kablerne i vejen?
#37(Med 1 svar)
13. september 2017 kl. 09:27
madda
Hey, beklager det lidt sene svar. Har du fået løst problemet?

Ellers lyder det klart som noget du skal tage med Stofa, så længe alt hos dig er som det skal være :)
#38(Med 0 svar)
13. september 2017 kl. 17:10
zeq
Nej, ikke endnu. Stofa er ved at kigge på det. Det skulle åbenbart være en software bug i nogle af deres routere, så de tester forskellige ting for at finde frem til en løsning
#27(Med 2 svar)
30. august 2017 kl. 20:33
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Klart det er dit stofa der klokker i det, har brugt dem før og gør det aldrig igen.

Det kan sagtens være en hardware opdate der har klokket deres settings op. nægter at tro at det er kablerne i jorden.
#31(Med 1 svar)
30. august 2017 kl. 21:19
zeq
Tja, kan godt være :/ Har snakket med et par stykker, der bor tæt på mig, og de har det også. Så det ser ud til at være et større problem
#36(Med 0 svar)
31. august 2017 kl. 18:15
diOnysos
Støttet Dust2.dk med 9 julekugler i 2019
Jeg regner med i alle har Stofa, og de har en tendens til at smide mange på en jordlinie sammen. Til at starte når der ikke er så mange på linien er der god ping, god dwl speed og ingen packet loss , men som de begynder at koble flere folk på inden for samme område så går pingen op, dwl speed ned og din packet loss starter.
#28(Med 5 svar)
30. august 2017 kl. 20:36
Buller
Skift hvilken kanal dit netværk kører på, virkede for mig
#29(Med 4 svar)
30. august 2017 kl. 20:37
Buller
Det kan gøres på deres hjemmeside :)
#30(Med 3 svar)
30. august 2017 kl. 21:18
zeq
Kan kun skifte kanal for den trådløse forbindelse? :D
#33(Med 1 svar)
30. august 2017 kl. 21:28
Buller
Det virkede for mig selvom jeg kører på fastnet :) Du kan jo evt prøve det :P hvis det ikke virker så er der ingen skade sket.
#35(Med 0 svar)
30. august 2017 kl. 22:03
zeq
yes, det vil jeg helt klart prøve så :D
#34(Med 0 svar)
30. august 2017 kl. 21:31
Buller
Skal lige siges at det var det præcis samme problem jeg havde, samme måde jeg laggede på :D
Snakker de vrøvl på internettet? Har de behov for dit indspark? Login eller opret en bruger for at kunne kommentere.